Jump to content


Hipnotici - Sedativi


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Angel Heart

Angel Heart

    CARICA

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,352 posts

Posted 29 November 2005 - 23:08

Hipnotici su lijekovi koji se koriste za uvod u san tj. za liječenje nesanice. Naziv hipnotici-sedativi potiče od činjenice da oni u manjim dozama smiruju (sedativi), a u visokim dozama uvode u san (hipnotici). Stoga je zadržan poseban, dvojni naziv "hipnotici-sedativi".
Nekoć su se za liječenje nesanice koristili barbiturati, ali su njih istisnuli jaki benzodiazepini iz istog razloga zašto su izašli iz uporabe kao anksiolitici. Također, u uporabi su bili i neki drugi lijekovi kao što su kloralhidrat, bromizoval, metakalon i dr. ali su svi napušteni. Natragičniji slučaj velike pogreške bio je talidomid.
Naime, talidomid je početkom 60-tih godina XX-tog stoljeća masovno propisivan trudnicama za smirenje i liječenje nesanice. Ono što se nije znalo jest to da je on izrazito teratogen spoj. Pod pojmom teratogen podrazumjevamo osobinu spoja da izaziva deformacije ploda. Upotrebom talidomida rađala su se djeca deformiranih udova i to toliko učestalo da je alarmirana Svjetska Zdravstvena Organizacija. Lijek je ubrzo povučen iz upotrebe. Posljedica tog slučaja jest posvemašnje postroženje procedure izlaska novih lijekova na tržište.
Nesanica (insomnia) jest lakši duševni poremećaj. Može se javiti iz raznih razloga:
-somatske bolesti (tumor na mozgu, bol i sl.)
-emocionalni i psihijatrijski problemi (stres na poslu, bračni problemi, gubitak bliske osobe i sl.)
-jaki vanjski podražaji (preglasna muzika kod susjeda, buka koja dopire sa ulice...)
Zbog činjenice da su hipnotici uglavnom lijekovi koji lako izazivaju ovisnost i nisu niti imalo bezazleni smatra se da je farmakološko riješavanje problema nesanice krajnji ili privremeni, kratkoročni potez. Smatra se da je nesanice simptom nekog drugog, najčešće emocionalnog (socijalnog) ili psihološkog problema. Stoga je etično najprije riješiti i ukloniti uzrok javljanja nesanice. Svako nekritično i dugotrajno uzimanje hipnotika nije preporučljivo zbog velike vjerojatnosti razvoja ovisnosti i kompliciranja problema. Također, smatra se da svaka uporaba hipnotika preko 2 tjedna nije medicinski niti etički opravdana.
Hipnotici skraćuju vrijeme ulaska u san i produžuju vrijeme trajanja sna. Međutim, svi hipnotici mijenjaju fiziološki izgled sna jer skraćuju dio sna kad se mozak najviše odmara i kad se procesuiraju informacije prikupljene tijekom dana - skraćuje se tzv. REM faza sna. Stoga nije čudo što se većina osoba koje su uzele hipnotike budi neodmorena i rastrojena, kao da nisu niti spavali. Jasno je da hipnotici ne mogu biti, niti jesu ozbiljno riješenje problema nesanice, nego samo eventualno kratkoročno rješenje.

#2 demilucie

demilucie

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,087 posts

Posted 05 April 2006 - 16:04

Upravo sam u novinama pročitala kako je policija podnesla kaznenu prijavu protiv nekog jadnika iz SISC na izlazu iz Hrvatske jer su kod njega pronašli 15 tableta bromazepama i 10 tableta diazepama, a nije imao liječničku dokumentaciju.
Pa što to moramo nositi sa sobom da nas ne optuže za zloporabu opojnih droga kad nosimo svoje lijekove sa sobom na put?

#3 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 16 March 2014 - 09:33

Da ne otvaram nov topic bezveze, zanima me ima li neko sledece simptome kad popije lek za spavanje (u mom slucaju belbien) : popijem lek, i za jedno pola sata pocne da mi se muti pred ocima, sedim recimo za kompjuterom i imam utisak da se tastatura krivi, kao da sto pada prema zidu, a slova na monitoru ne vidim, tipa napisem nesto i vidim samo neke mrlje.
Jel to normalno???

#4 Guberevac

Guberevac

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 16 March 2014 - 10:57

Kod hipnotika Z tipa prilicno normalno...Neki ljudi imaju i jace halucinacije npr. predmeti oko njih komuniciraju sa njima i sl.

#5 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 16 March 2014 - 11:54

Ha,ha,ha to me jako raduje. Ako se ikad budem osecala kao da nemam s kim da razgovaram popicu 3 belbiena mozda ormar prozbori koju sa mnom

#6 Guberevac

Guberevac

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 16 March 2014 - 12:54

Hoce i mucnina i glavobolja od njih..

#7 empire-of-dirt

empire-of-dirt

    Admin

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,581 posts

Posted 16 March 2014 - 14:31

Kolko sam uspela da izguglam, to je zolpidem, što je isto što i Sanval. Ja sam sa Sanvalom imala to krivljenje tastature etc, zato sam ga i zloupotrebljavala.

#8 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 16 March 2014 - 19:18

E pa da, sanval i belbien su u principu isti, samo sto sam ja imala mucnine od sanvala, a belbien mi ima fin rad. Juce sam popila tri belbiena (inace pijem 2 jer jedan nece da me uspava)  i imala sam neke polu-halucinacije. Ne znam sto sam to radila ha,ha,ha kad ionako vec imam iskrivljenu sliku stvarnosti i bez toga ;)

#9 empire-of-dirt

empire-of-dirt

    Admin

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,581 posts

Posted 16 March 2014 - 19:31

E, a imam ja malo offtopic pitanje. Zbog čega ljudi nekad reaguju različito na lekove koji bi trebalo da su istog sastava ali su različiti proizvođači? Npr Angelin primer...

A sad ontopic, meni je sa Sanvalom bilo gadno što mi se tolerancija brzo razvila, pa sam gutala i 40mg bez preteranog efekta. A da ne pominjem stvari koje sam pisala ljudima preko neta ili sms-a u tom polusvesnom stanju, a kojih se nisam sećala.

E, a imam ja malo offtopic pitanje. Zbog čega ljudi nekad reaguju različito na lekove koji bi trebalo da su istog sastava ali su različiti proizvođači? Npr Angelin primer...

A sad ontopic, meni je sa Sanvalom bilo gadno što mi se tolerancija brzo razvila, pa sam gutala i 40mg bez preteranog efekta. A da ne pominjem stvari koje sam pisala ljudima preko neta ili sms-a u tom polusvesnom stanju, a kojih se nisam sećala.

#10 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 16 March 2014 - 19:38

Pa meni uvek doktor kaze da svako drugacije reaguje na neki lek, nije ni meni jasno.
A ne bih da lupetam.
Ja sam sinoc pod dejstvom belbiena ostavljala neke nebuloze na twitteru koje nemaju veze sa mozgom i ne mogu da se desifruju, skenjala sam se jutros

#11 empire-of-dirt

empire-of-dirt

    Admin

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,581 posts

Posted 17 March 2014 - 00:03

Jesu li makar smislene reči? Ja sam često pisala stvari tipa "sijpsgšrskgošs" i sl...
Srećom, nisam nikad ništa blamantno napisala. :D

#12 Guberevac

Guberevac

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 17 March 2014 - 06:17

Zato ja koristim flormidal...stvara osecaj prirodne pospanosti,ujutru se izluci kroz bubrege-ne optetecuje jetru...

#13 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 17 March 2014 - 11:05

View Postdepresivna_osoba, on 17 March 2014 - 00:03 , said:

Jesu li makar smislene reči? Ja sam često pisala stvari tipa "sijpsgšrskgošs" i sl...
Srećom, nisam nikad ništa blamantno napisala. :D

Hahaha ne... bio je neki pokusaj recenice, ali nisam uspela da desifrujem. Sto je najgore ostavila sam takvh pet recenica :ph34r2:

#14 Shone

Shone

    Šišteća Plovka

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,203 posts

Posted 19 March 2014 - 19:09

Ja sam prirodno izregulisao san i ponosim se sobom :D
P.S. Angela,neka te,da ne pricam sta si sve pisala :P

#15 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 24 March 2014 - 20:41

Inace, primetila sam novi trip posle belbiena - znaci, legnem u krevet i imam osecaj kao da nisam u svom telu. Hm..

Ili je to neka halucinacija.. ajajaoooj

#16 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 24 March 2014 - 21:31

i muz mi kaze vec drugo,trece vece imam halucinacije, pitam ga ima li jos neko u sobi....

#17 empire-of-dirt

empire-of-dirt

    Admin

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4,581 posts

Posted 25 March 2014 - 03:35

Mislim da je to dosta karakteristično za zolpidem. Mislim, u USA  ga ljudi masovno piju baš zbog tih efekata.

http://ambien.blogsp...ection.html?m=1 :D

#18 angela_delamorte

angela_delamorte

    Šeherezada

  • Honorable Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6,032 posts

Posted 25 March 2014 - 07:58

hahaha Pa nije to ni lose

#19 Shone

Shone

    Šišteća Plovka

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,203 posts

Posted 03 April 2014 - 10:08

Da ne otvaram novu temu,od skoro imam problem,poceo sam da pricam u snu ali tako da i ja skontam da pricam.
Zena me po 100 puta u toku noci gura da se okrenem na stranu ali kaze da i tad nastavim sa pricom!?
Inace ne pijem nista od hipnotika,ne pijem redovno ni svoju terapiju jer se osjecam bolje i rjesio sam da se sam skinem sa te jebene hemije,jbg 10 godina pijem tablete,dosta je vise pa me interesuje ima li neko slican problem i neki savjet?

#20 Guberevac

Guberevac

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 03 April 2014 - 12:43

Ja od flormidala imam lucidne snove,vise ne znam sta sam sanjao a sta je stvarno bilo :D
Ima jedan suplement zove se stabilijum,ako pronadjes mogao bi probati...nije farmakolosko jedinjenje...


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users