Jump to content


Strah u odeljenju

škola/fakultet

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 qwerty

qwerty

    Član

  • Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 19 October 2012 - 23:34

Imam 19 godina. Pre par nedelja sam krenuo na fakultet, prva sam godina upisao sam ono što sam želeo, nikakvog kajanja oko izbora nema.

Sada problem je moja anksioznost koja je počela da se javlja još za vreme srednje škole poslednje dve godine. Nakon letnjeg raspusta koja sam proveo u kući bez izlaska, druženja. Moju anksioznost više osećam.
Imam veći strah od osudjivanja, pritisak nove sredine. Nemam hrabrosti podići ruku da prosto pitam što me zanima.
Čitam blog lečenja socijalne anksioznosti koji postoji na srpskom (do sada pročitao 1. seansu)

Najviše me zanimajju beta blokatori, o njima sam video na internnetu da ih koriste za anksioznost, pošto u narednih par nedelja trebam održati prezentaciju pred odeljenjem. Da li beta blokatore mogu nabaviti bez recepta u apoteci i koje?

#2 Vodafone89

Vodafone89

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 604 posts

Posted 20 October 2012 - 01:21

Vidi, uzimati lekove na svoju ruku je jako, jako, jako pogresno. I mozes da napravis kontra efekat. Nisu svi beta blokatori isti, da ne duzim sad dacu ti primer.
Pila sam jedan doduse zbog srca i primecivala sam da me usporavao, da sam bila pospana previse ali sam bila nervozna do granice da sam ujedala. Doktorka kod koje sam tada bila mi je tvrdila da umisljam. Promenila sam lekara i sada pijem neki drugi. Iskreno, ne vidim da mi nesto smanjuje anksioznost. Nisam ni imala neku preteranu reakciju.
Svako reaguje drugacije i to sto je nekome pomagalo i sta pise na internetu je apsolutno neispitano podrucje. I jako rizicna stvar jer to nikako nisu lekovi koje eto treba da pijes da bi smanjio nervozu pre nazovimo to javnim nastupom, da bi lecio anksioznost.
prijateljski savet ti je da se obratis lekaru. Da ne trrazis savete po internetu i ne kupujes po apotekama lekove bez lekara. Navescu ti i primer moje mame, koja je greskom uzela tatin lek i zena se toliko usporila, uspavala da smo morali da zovemo hitnu pomoc. A popila je pola tablete.
To nisu bombone i nisu lekovi koji se tek tako uzimaju.
A ako hoces jos iskrenije misljenje zanimaju te zaparavo oni jer vec unapred znas odgovor na svoje pitanje, samo te konkretno zanima koji.
Dakle, dolazimo do toga da ovo nije forum za takve savete. Niti ista slicno.
Ako imas, a kazes da imas problem potrazi pomoc psihologa ili psihijatra i resi svoj problem malo tranije a pre svega ozbiljno.

Lekovi nisu bombone. Ne igramo se njima, cak ni sa andolom. Ovde apsolutno niko ne moze i ne sme da ti da takav savet jer niko ovde nije lekar ovlascen da leci.

#3 bobo1

bobo1

    CAR

  • Senior Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 610 posts

Posted 20 October 2012 - 12:58

Hi haos,
Cijelo ljeto u kući, to mi se čini kao ozbiljan problem, Sunce je bitno za stvaranje vitamina D, a kod mentalnog zdravlja najviše utječe na depresiju.
Posjet dr ti se čini kao nešto jako neugodno, ali to u momentu nestane i brzo ćeš vidjeti da vrijedi.
Dobro je da i sam radiš na sebi, ali nastoj se i kretati i družiti. Meni prva godina predstavlja najljepše dvije godine života. :)
Ima dosta uputa o javnom nastupu i pripremi predavanja po internetu, naročito ako znaš engleski .
Evo 2: Snimaš se web kamerom kod proba; Pripremiš si kartice (npr. flashcards) s naslovima od po 4-5 riječi;

#4 Nasher

Nasher

    Napredni član

  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts

Posted 21 October 2012 - 23:40

Pozdrav Haos,procitao sam tvoj post i ocigledno je da se radi o blagom obliku socijalne fobije.Reci cu ti 2 stvari
1.Beta Blokatori nisu anksiolitici-nikako ih ne uzimaj na svoju ruku!!!!To su lekovi koji usporavaju rad srca-Kardiopirin itd zavisno od proizvodjaca.Znaci nikako pogotovu u tvojim godinama,Neces ih naci bez recepta a kamoli samo sa nalazom i to kardiologa specijaliste ( ili interniste koji ce te opet uputiti na kardio odeljenje)
2.Ako ne izlazis na sunce rizikujes da sprecis razvoj Provitamina D u Vitamin D i izazoves Urticaria chronicu                                                          
   ( http://en.wikipedia.org/wiki/Urticaria ).Ovo je iz licnog iskustva,lezao sam u bolnici zbog ovoga i veruj mi Urticaria je jago neprijatna.
Bolje uzmi 2-3 tablete vitamina B6 ( Bedoxina) neko vreme,ili pak 1.5mg bromazepama pred nastup ako bas ne mozes ali izbegavaj benzice....Btw zelim ti sve najbolje...I da je nagrada za uspeh uvek veca od bilo kog straha od neuspeha